marți, 23 ianuarie 2018

Mihail Neamțu la emisiunea „Nașul” (16.01.2018): România în anul centenar (I)


Partea I - Partea a II-a


Extrase din emisiune:

Despre Donald Trump


M.N.: Ultimul trimestru al anului trecut, [SUA] a însemnat o creștere economică de 4%;  pentru o economie de dimensiunea Americii este uriaș, pentru că avem un record în America la numărul de șomeri, un record în sensul bun, adică numărul de șomeri e cel mai mic din ultimii 17 ani la cetățenii afro-americani și hispanici. 

M.N.: În America, e un record când vine vorba de încredere în bursă. Ce înseamnă bursă: hai să spunem rapid pentru cei care nu înțeleg. Bursa e locul de unde te împrumuți atunci când nu vrei să te împrumuți de la bănci. Bursa e locul unde orice om poate să vină, să pună un bănuț al lui cu încredere în creșterea unei companii și creșterea asta s-a produs și pentru Amazon, pentru firmele care culmea, au finanțat-o pe Hillary, inclusiv pentru Facebook a fost vorba de o creștere, iar oamenii pun banii lor privați în bursă pentru că au încredere. Asta s-a întâmplat la un record nemaivăzut în ultimii 30 de ani. 


Moderator: Cum spuneam oameni buni, Trump este înjurat în America de dimineața până seara, sigur pe niște motive...

M.N.: Puerile.

Moderator: Puerile. Adică uneori ăia din presa americană sunt mai proști decât ăștia de la noi. 

M.N.: Cea mai recentă controversă a fost legată de cuvântul „sheathole”. Cum de există în vocabularul unui președinte, s-au întrebat unii. Unii spun că n-a folosit chiar expresia asta. Mă rog, hai să traducem, „țări de rahat”. Omul, când e, sigur, enervat sau chiar poate relaxat, spune pe șleau, că există o mare diferență între Norvegia și Haiti. Haiti este o zonă din păcate năpăstuită și acolo, în Haiti, de multe ori chiar problema asta e, e iertați-mă, problema rahatului, e problema absenței unei infrastructuri care să ajute comunitățile mai ales rurale să evite poluarea apei cu fecale, să evite bolile acestea infecțioase și când ai asemenea contraste între Norvegia superdezvoltată și Haiti folosești și expresii dure. Domnule, trei săptămâni au vorbit despre expresia asta, cum de-și permite „rasistul” Trump să folosească asemenea epitete. E o nebunie, e o boală de-a dreptul, e un sindrom chiar această trumpomanie, acest sindrom al criticii, trumpofobie sau cu s-o numesc, al criticii sistematice, apriorice - nici nu contează ce spune - e clar că îl vor ataca; și asta arată că și în America se întâmplă un proces pe care l-am văzut în țara noastră: e o reducere evidentă a IQ-ului, eu pot să spun asta cu o anumită îndrăzneală. Realmente cred că în ultimii 10 ani și aceste instrumente [iPhone-urile] au contribuit la imbecilizarea maselor. Când citeam acum 12, 14, 16 ani, cărțile lui Giovanni Sartori despre imbecilizarea prin televiziune, credeam că, sigur, exagerează, un filosof - sigur, filosofii au fost cu nasul mai pe sus - nu e adevărat. Realmente cred că oamenii au pierdut capacitatea de a face sinapse, de a gândi cu mintea lor, în acest mediu colectivist, gregar, de reacții în masă la tot soiul de isterii colective provocate în laboratoarele unor deștepți. 

M.N.: M-ai provocat și ai spus să nu vorbim despre Trump. Totuși, iată că vorbim. Două vorbe despre această ordine mondială. În mod clar, există oameni care public încep să declare că nu-și mai doresc să existe state suverane. Ce a făcut Donald Trump este un lucru foarte simplu - el a refondat noțiunea de suveranitate națională, spunând: „asta e țara mea; astea sunt granițele țării mele; e ceva care înseamnă America, și ceva care înseamnă non-America, e de asemenea dreptul meu ca suveran să decid cine intră sau cine iese, e de asemenea important să-mi protejez economic fabricile, muncitorii, oamenii de rând” și toate aceste lucruri au întors calculele unor globaliști care, pe lângă toată, sigur, tebatura asta cu neomarxismul cultural care e un instrument doar de imbecilizare, au și planuri sistematice de sărăcire, pentru că tu când ții oamenii în sărăcie lucie, nu trebuie să fie neomarxiști culturali, ăia care stau în sărăcie, ei trebuie să fie doar temători și când îi ții în sărăcie îi poți controla. Există niște forțe care își doresc să existe corupție în lume, își doresc să existe state eșuate, poate și România face parte dintr-un asemenea calcul.

Stăteam și mă gândeam când treceam prin..., hai să nu dau nume, dar hai să zicem, când treceam prin țărișoara mea, când treceam prin Bucovina și vedeam anumite fabrici, dacă nu e cumva în interesul unor multinaționale să poată șpăgui, ca să zic așa, rapid, în stânga și în dreapta, cu oameni slab plătiți, lipsiți de coloană vertebrală, făcând toate aranjamentele de care au nevoie ca să exporte apoi lemn, să exporte păduri, să toace metru cu metru brazi, fagi, stejari și ce o mai avea, pentru ca să exporte apoi în China toate aceste lucruri, evident știință bună și profitul în niște offshore-uri. Dacă nu cumva există o înțelegere, stau și mă întreb asta, între unele multinaționale, unele corporații și anumite guverne, rămâne să aflăm împreună, dar eu personal încep să-mi dau seama că din ce în ce mai mult...; de pildă, Hillary Clinton a pariat pe această alianță cu unele multinaționale, să nu uităm de scandalul Microsoft, încă neinvestigat până la capăt, să nu uităm de ce a fost Behtel, să nu uităm de toți acești țepari care vin, îți iau un miliard, două, trei, cinci, pleacă, și sub imunitatea asta diplomatică pe care o primesc, cu telefoane date direct din centrală, sigur că nu mai pățesc nimic. În timp ce ai noștri, uite o spun chiar, uimitor pentru unii, fac pușcărie, antreprenorul român face pușcărie. Și vă mai dau un exemplu și mă apropii de România. Dacă tu ai un primar care sprijină o mică fabrică, făbricuță locală de lapte, aia se cheamă trafic de influență. Deci, dacă un antreprenor, industriaș, se întâlnește cu un primar și sunt pozați la un restaurant, aia se numește trafic de influență, o spun și pentru Grigore Cartianu cu care mai am polemici pe Facebook, să înțeleagă puțin mai în adânc lucrurile. Iar dacă tu ești multinațională și dai un telefon la dna ambasadoare a Olandei se numește lobby, e lobby ceea ce faci la vârf și ceea ce face omul de rând, adică își îndreaptă și el lucrurile să prospere, să capitalizeze primele luni, șase luni, să nu vină controlul dacă se poate, în primele șase luni deși legea spune să nu vină, ele tot vin, stați linștiți.

Vorbeam cu un cofetar din Rădăuți, îmi spunea: „dle am dat drumul la o cofetărie și au venit șase controale peste mine în primele două luni, deși știau că este ilegal.” Deci, România, sufocată de această cangrenă a birocrației, a etatismului, a furtului printr-o schemă piramidală de particid de stat, România ar avea nevoie de o gură de oxigen, ca acea pe care a adus-o Donald Trump în America.

M.N.: Ce nu se știe este că războiul între Trump și anumiți membri ai FBI-ului este în derulare. Ce nu se știe este că departamentul lor de justiție, adică Parchetul General, condus de Jeff Sessions, un om foarte credincios, care citește Biblia în fiecare zi, acest Jeff Sessions se pregătește să investigheze din nou felul în care anumiți agenți FBI, inclusiv Comey, au fost implicați în mai multe chestiuni:

1.fabricarea unui dosar fals, cel legat pe Pipi Gates, să-i spun așa, posibila și de fapt falsa vizită a lui Trump la Sankt Petersburg, unde s-ar fi întâlnit cu niște prostituate care ar fi făcut pipi, culmea, într-un apartament prezidențial care fusese înainte al lui Obama, falsă chestiune inventată de un agent fost secret al Marii Britanii pe care l-au cumpărat cei din campania lui Hillary;
2.cele 33 000 de e-mailuri;
3.decriminalizarea dosarului lui Hillary de către Comey, făcută înainte de interviul cu Hillary de către Comey;
 4.dosarul Uraniu.

Ceea ce vreau să spun este că în America lupta între președinte și FBI pe sectoare, nu integral, dar pe sectoare, e în toi. Ceea nu vedem la români întâmplându-se. Adică eu nu l-am văzut pe un președinte, nici măcar pe Traian Băsescu, luându-se la harță cu oamenii Serviciilor, pe față, cum o face Trump.

M.N.: Trump să nu uităm ce a făcut: l-a dat afară pe Steve Bannon - asta e o revoluție care s-a întâmplat - ceea ce e esențial e că Trump a văzut că sunt oameni care livrează informații către surse și i-a terminat, chiar dacă ei erau inițial de partea lui, pentru simplul fapt că n-au fost loiali, i-a terminat. Ce vreau să spun e că au un președinte puternic. Mi-aș dori și eu în România să am un președinte care are curajul, nu neapărat al unui conflict interinstituțional, că asta nu face bine unei țări, să ai numai război, dar să aibă curajul să pună întrebările alea grele.

Despre Vasilica-Viorica Dăncilă și PSD

M.N.: În 1996..., când Ion Iliescu pierdea puterea, dna Vasilica-Viorica Dăncilă nu s-a dus să facă nici filosofie, nici mai multă carte, nici să studieze în Occident... s-a dus și s-a înscris la partid.

Moderator: În Teleorman, dacă nu ești în partid, nu poți să faci nimic. Poți să te angajezi femeie de serviciu. [Viorica Dăncilă și Livu Dragnea sunt originari din Teleorman. - n.n.]

M.N.: Mie mi-a trebuit școală, mie mi-au trebuit universități, doctorate, masterate, post-doctorate. Uite, dna Vasilica-Viorica a avut un singur gând: să aibă vechime în partid și să nu-l supere pe „daddy”.

Moderator: Eu n-am o problemă cu Teleormanul, dar zonele acestea unde baronii sunt foarte puternici, cum e și Teleormanul, sunt zone în care dacă nu intri în politică nu ești nimic. Dacă vrei să obții o funcție de inspector sau vrei să obții ceva sau vrei ca soțul tău să obțină un job bun...

M.N.: Dar eu știu lucrurile astea.

Moderator: ...nu merge fără.

M.N.: Eu sunt deprimat atunci când noi vorbim la un an de la victoria lui Trump, vorbim despre Viorica-Vasilica Dăniclă și ne gândim că ăsta e premierul [președintele; în SUA, președintele este și șeful guvernului - n.n.] Americii și ăsta e premierul României, dă-mi voie să spun că îmi pare rău că trăiesc în țara asta, pentru că nu pot să suport că după o sută de ani de la Ionel Brătianu am ajuns la Vasilica Viorica, că am avut înainte oameni care făceau școala la Viena, la Berlin și la Paris - ieri l-am sărbătorit pe Eminescu, care făcea la 20 de ani școală serioasă, să nu uităm de mentorul lui, Maiorescu, care a făcut la Tereziană în Viena; învățaseră și ăștia drept constituțional, relații internaționale, filosofie, filosofie constituțională. Dle, și când venea unul din afară, fie el și Carol I, aveau despre ce să vorbească. Radu Moraru, dacă Carol I vorbea șapte limbi, pot să fiu și eu puțin revoltat? Șapte! Eu vreau să spun că în România sunt oameni capabili să conducă.

M.N.: La Suceava, centura nu s-a terminat pentru că a fost începută de liberali și acum este oprită de PSD, în condițiile în care la Arad avem o situație similară, în condițiile în care totuși multe proiecte care erau urgente gen Sibiu-Pitești sau Comarnic-Brașov n-au fost nici măcar începute.

M.N.: România pierde din nou teren. Deci, 0 km de autostradă în 2017. Ne prăbușim la tot ceea ce înseamnă educație și cercetare, 250 000 de tineri au mai plecat. 220 de mii de oameni au plecat din România anul trecut. Ăsta e adevăratul bilanț al lui Dragnea.

Despre stângismele din Germania și propaganda antipoloneză

M.N.: ...Germania are mari probleme, vreau să vă spun că am urmărit un documentar șocant, absolut șocant, eu n-am văzut așa ceva în viața mea. Păi, au ajuns nemții să facă sitcomuri sau cum să le numim, telenovele în care o femeie nemțoaică îi spune copilului „repetă după mine: „Allahu akbar””, eu știi am decis să devin islamic... Să dai de Anul Nou locuri, spații pentru femei... Adică, știți, e Anul Nou și vă rog, în Piața Universității, femeile în țarcul A, bărbații musulmani în țarcul B și bărbații liberi în țarcul C. Aplauze multiculturalismului german. Așa arată Europa? În condițiile în care tu maschezi de Crăciun toate aceste, mă rog, blocuri de piatră, de beton, care sigur, chipurile, imaginar, ar trebui să oprească niște tiruri de la un posibil atentant, în condițiile astea în care Germania dă drumul la propagandă antipoloneză și spune că în Polonia e lovitură de stat numai pentru că ăia s-au apucat de curățit un pic sistemul de foștii comuniști și în condițiile în care germanii se tem că exporturile nemțești ar putea să fie bătute de exporturile poloneze.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu